JIRA Service Desk

Användarvänlig service desk-mjukvara med kraft

Med JIRA Service Desk kan du sätta upp din service desk snabbt och lätt. JIRA Service Desk kommer med förkonfigurerade templates, automatiseringsregler och inbyggd mejl-support.

Dina kunder kommer också att älska JIRA Service Desk, eftersom de kan hitta svar på sina frågor redan innan de har skickat iväg ett support-ärende. Med JIRA Service Desk så blir det enkelt att efterfråga hjälp, söka i kunskapsdatabaser och följa progressen på ett ärende.

Kundportalen i Jira service desk

Ni kan använda JIRA Service Desk för både externa kunder och interna kunder. Till exempel kan DevOps använda JIRA Service Desk för att samarbeta med utvecklare som jobbar i JIRA Software, för att fixa incidenter snabbare och för att göra förändringar med större säkerhet.

Du kan använda JIRA Service Desk för dina ITSM-behov. JIRA Service Desk är ITIL-certifierad för följande processer:

  • Request fulfillment
  • Incident management
  • Problem management
  • Change management

Ärendeköer i Jira Service Desk JIRA Service Desk tillåter kommunikation i multipla kanaler, så att support-teamet har möjlighet att ge en utmärkt kundservice. Kunder eller användare kan interagera med support-organisationen på många olika sätt:

  • Via webb-portalen i JIRA Service Desk
  • Via email
  • Via mobilen
  • Via sociala medier och chatt-applikationer genom användandet av integrationer från Atlassian marketplace

JIRA Service Desk i ett nötskal:

  • Användarvänlig
  • Fullfjädrad service desk-mjukvara
  • Integrerad kunskapsdatabas
  • Självbetjäningsportal
  • Automatisering
  • Tydlig hantering av SLA (service level agreement)
  • Kundnöjdhets-rapportering

Annan Atlassian-programvara relaterad till JIRA Service Desk:

  • Jira Software – Planera, följ upp och releasa programvara i världsklass
  • Jira Core – Projekt management och ärendehantering för business teams
  • Confluence – Team collaboration-mjukvara som ändrar hur teamen jobbar
  • BitBucket – Allt ditt utvecklarteam behöver för att bygga, följa upp och deploya bättre
  • Statuspage – Håll kunder och medarbetare informerade när tjänsten är nere

Sellegi – din Atlassian partner i södra Sverige (Malmö).

Atlassian Partner

Över 20 000 teams använder redan JIRA Service Desk. Är det dags att ta ditt service desk-team till nästa nivå? Kontakta oss för att få veta mer!